Piotr Rachtan: TVN czyta sondaże (niektóre?)

Sensacja – rewelacja: TVN24 podaje wyniki sondażu niekorzystnego dla partii władzy. Cytat ze strony www.tvn24.pl:

„Gdyby wybory do Sejmu odbywały się w najbliższą niedzielę, na PO głosowałoby 36 proc. ankietowanych, na PiS – 19 proc. – wynika z sondażu TNS OBOP. Powyżej progu wyborczego znalazłyby się też: Ruch Palikota, PSL i SLD. Do urn poszłoby 61 proc. respondentów.

[…] Tak jak w listopadzie, największe poparcie w sondażu TNS OBOP uzyskała PO (36 proc.), jednak w porównaniu z ubiegłym miesiącem głosowałoby na nią o 6 pkt proc. mniej wyborców. Spadł także odsetek zwolenników PiS – z 22 proc. do 19 proc.”

Oczywiście, serwis nie informuje, że źródłem – a zatem zamawiającym – była Gazeta Wyborcza. Mniejsza zresztą o to, niech Agora sam troszczy się o swoje prawa. Ciekawsze jest co innego – w swojej relacji TVN24 skrupulatnie pominął sondaż, który TNS OBOP wykonał dla tej samej GW przed 2 tygodniami. Jeśli tedy odnieść wyniki grudniowe do wyników z połowy listopada, to okaże się, że Platformie nie spadło, tylko wzrosło (sic!) poparcie (o 2 punkty procentowe), a Prawu i Sprawiedliwości spadło, lecz nie o 3 proc, a  o 5! Ale wtedy nie można by w tytule materiału powiadomić publiczności, że „PO spada o 6 punktów”. I wałkować tematu przyczyn „spadającego poparcia” dla partii Donalda Tuska.

Piotr Rachtan

Print Friendly, PDF & Email

5 komentarzy

  1. Federpusz 2011-12-07
  2. Marian. 2011-12-07
    • Federpusz 2011-12-07
      • Maciej Rewicz 2011-12-07
  3. Maciej Rewicz 2011-12-07
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com